Lahden Judoseuran ohjeet turvalliseen harjoitteluun

5.9.2020

LAHDEN JUDOSEURAN OHJEET TURVALLISEEN JUDOHARJOITTELUUN

Huolehdithan, että yhteystietosi sekä jäsenyytesi on ajan tasalla Suomisport-järjestelmässä. Alaikäisten lasten kohdalla on tärkeää, että ryhmän ohjaajalla on huoltajan /huoltajien yhteystiedot. Mikäli seuralla on tiedotettavaa, näin varmistamme, että tieto tavoittaa oikeat henkilöt.

Harjoituksiin tullaan ainoastaan terveenä. Jos sinulla on jonkin tarttuvan taudin kaltaisia oireita (kuten vatsatauti, flunssa, jne.) tai oireiden poistumisesta on alle vuorokausi, ethän tule harjoituksiin. Harjoituksen ohjaaja voi tarvittaessa ohjata sairaan oloisen henkilön poistumaan harjoituksesta.

Ennen harjoitusta pestään jalat ja kädet pukuhuoneessa. Toistaiseksi tatamialueen ulkopuolella on saatavilla myös käsidesiä. Käsidesi ei kuitenkaan korvaa käsien pesua saippualla. Käsien pesua suositellaan myös harjoituksista poistuttaessa.

Harjoituksissa sekä sormien että varpaiden kynnet tulee olla lyhyet, jotta vältytään oman ja muiden harjoittelijoiden ihon rikkoutumiselta.

Pitkät hiukset tulee olla kiinni. Harjoituksissa ei saa käyttää kovia pinnejä tai ponnareita, joissa on metallia.

Korut tulee ottaa pois harjoituksen ajaksi. Silmälaseja voi käyttää muutoin, mutta tekniikoiden harjoittelussa sekä randorin ajaksi ne tulee ottaa pois.

Suosittelemme judogin pesua (puvun pesuohjeen mukaisesti) harjoitusten välissä, mikäli mahdollista.

OHJEISTUSTA SYKSYN POIKKEUKSELLISEEN TILANTEESEEN JUDOHARJOITTELUN OSALTA

Tatamit pyyhitään desinfiointiaineella eri ryhmien harjoitusten välissä. Myös harjoittelijoiden toivotaan osallistuvat tarvittaessa alueen puhdistamiseen.

Kädet tulee pestä ohjeiden mukaisesti saippualla ennen harjoitukseen saapumista. Aulatilassa on saatavilla käsidesiä, jota toivomme käytettävän tatamialueelle saavuttaessa.

Mikäli olet matkustanut maassa, jota koskee matkustusrajoitus, suosittelemme 14 päivän omaehtoista karanteenia ennen harjoituksiin palaamista. Näin minimoimme mahdolliset laajemmat tartuntamahdollisuudet ja turvaamme muita harjoittelijoita.

Jos sinut on määrätty karanteeniin, harjoituksiin saapuminen on ehdottomasti kielletty. Voit halutessasi kysyä ohjeita kotona tehtävään omatoimiseen harjoitteluun ryhmäsi ohjaajalta.

Sairaana tai lieväoireisenakaan ei pidä osallistua harjoituksiin. Mikäli perheessä on muita oireisia, pidättäydythän ryhmäharjoittelusta riittävän kauan. Noudata lääkäriltä /sairaanhoitajalta saamiasi ohjeita.

Judoharjoituksiin osallistuvien henkilöiden suositellaan toistaiseksi välttävän suuria ihmismassoja sekä paikkoja, joissa suositeltujen etäisyyksien noudattaminen ei ole mahdollista.

Mikäli kuulut riskiryhmään, suosittelemme pidättäytymään ryhmäharjoituksista tai judon aloittamista myöhemmässä vaiheessa.

Kaikkeen seuratoimintaan osallistuminen on vapaaehtoista ja tapahtuu omalla vastuulla.

Seura suosittelee Judoliiton tavoin koronavilkku-sovelluksen laatamista puhelimeen /huollettavan puhelimeen.

Suomen Judoliiton 4.9.2020 päivitetyn Koronarajoitukset ja -suositukset judossa tiedotteen löydät kokonaisuudessaan osoitteesta: https://www.judoliitto.fi/uutiset/koronarajoitukset-ja-suositukset-judossa/

Lahden Judoseurassa harjoittelevien jäsenten toivotaan kantavan huolta myös muiden harjoittelijoiden sekä lähipiiriinsä kuuluvien henkilöiden turvallisuudesta ja terveydestä.

-Lahden Judoseura ry:n hallitus-