Ella Lavikainen vuoden 2022 Samurai Cup SM-osakilpailuvoittoon

14.12.2022

Ella Lavikainen

Samurai Cup 2022 osakilpailut järjestettiin neljänä SM-osakilpailuna vuoden 2022 aikana. Pisteitä jaettiin U15-, U18- ja U21-ikäluokissa. Seurapisteet jaettiin kaikkien kilpailijoiden kokonaispiste saaliista.

Osakilpailut järjestettiin tammikuussa Lempäälässä, huhtikuussa Nummelassa, elokuussa Vantaalla sekä lokakuussa Rovaniemellä. Jokaisessa osakilpailuissa oli Lahden judoseuran edustajia paikalla.

Lahden judoseuran Ella Lavikainen ylsi 1.sijalle Samurai Cup SM-osakilpailuiden kokonaispisteissä sarjassa N21-63kg. Ella otteli kevään osakilpailuissa varmoin ottein hopeaa sekä kultaa ja ansaitsi kokonaispisteitä 20, joka johti sarjavoittoon.

Ella osallistui myös sarjaan N-63kg otellen sieltä pronssia sekä hopeaa. Pisteitä ei aikuisten sarjoissa jaettu.

Kokonaispisteillä 3.sijalle pääsivät Roope Isoranta sarjassa P18-73kg (23 pistettä) sekä Akseli Savolainen sarjassa M21-73kg (18 pistettä). Roope otteli myös ikäluokkaansa ylemmässä sarjassa M21-73kg pistesijalle 9.

Muita Lahden Judoseuran edustajia osakilpailuissa olivat Lauri Lotila 4.sija sarjassa P15-66kg sekä Olli Lahti 6.sija sarjassa P18-73kg.

Lahden judoseura oli seurojen kokonaispisteissä sijalla 9.