Niko-Tapio Niemelä 5. Tallinnan maailmancupissa, seuraavaksi edessä kaksi olympiakarsinta kilpailua Brasiliassa.

17.6.2011

Niko-Tapio Niemelä

Niko-Tapio Niemelä sijoittui viidenneksi 11.6. Tallinnassa pidetyssä maailman cup osakilpailussa. Ensimmäisen kierroksen vapaalla päässyt Niemelä voitti toisella kierroksella israelilaisen vastutajansa sidonta ipponilla. Toisessa ottelussa Azerbaizanin tuore EM hopeamitalisti Tarlan Karimov otti Niemelästä voiton mutta ensimmäisessä keräilyottelussa tuli vielä voitto Latvian Filipovsista. Pronssiottelussa ei pistesuorituksia tehty jatkoajan jälkeenkään vaan varsin kyseenalaisen voiton ja pronssimitalin voitti Hollannin Jasper de Jong.

Myös alle 60 kiloisissa otelleet suomalaiset Valtteri Jokinen ja Juho Reinvall etenivät pronssiotteluihin, mutta kärsivät kumpikin niukan tappion jääden viidensiksi.

Seuraavaksi olympiakarsinta kiertue jatkuu 18-19.6 Grand Slam kilpailulla Rio de Janeirossa ja 24-25.6 Maailman cup kilpailulla Sao Paolossa. Mukana ovat Lahden salilta tutut Lahden Judoseuran Niko-Tapio Niemelä -66kg, Nummelan Judon Antti Rintamäki -66kg, Riihimäen Judoseuran Valtteri Jokinen -60kg ja Jaana Sundberg sekä Hollolan Holjutain Johanna Ylinen.