Atte Heiskaselle pronssia nuorten Swedish Openista

2.10.2012

Nuorten Swedish Open oteltiin 29.9. Tukholmassa. Mukana oli 271 ottelijaa 9:stä maasta.

Nuorten alle 20 vuotiaiden -81kg sarjassa otellut Lahden Judoseuran Atte Heiskanen voitti ensimmäisessä ottelussaan Tanskan Laursenin ja toisessa ottelussaan Ruotsin Siekasin, kummatkin puhtaasti 10-0. Semifinaalissa tuli tappio Saksan Görlitzille, joka pudotti Heiskasen pronssiotteluun. Pronssiottelussa Heiskasen käsittelyssä taipui Ruotsin Hurtig ja näin Heiskaselle pronssia.

Lahden Judoseuran toinen edustaja Otto Simola otteli alle 73kg sarjassa. Simola voitti kaksi ensimmäistä otteluaan ruotsalaisia vastustajia vastaan 10-0. Kolmannessa ottelussa tuli tappio Suomen Oskar Tvaurille ja ensimmäisessä keräilyottelussa Ruotsin Vincent Eversille. Toinen tappio päätti Simolan ottelut ja sijoitukseksi jäi 9. tila.