Loistava päivä Suomen judolle! Sundberg voittoon Grand Slamissa ja nuorille menestystä Kaunasissa.

4.5.2013

Lahdessa asuva ja Riihimäen Judoseuraa edustava Jaana Sundberg voitti ensimmäisenä suomalaisena Grand Slam turnauksen Azerbaitzanin Bakussa. Sarjassa alle 52 kg otteleva Sundberg voitti kaikki neljä otteluaan, joista kahdessa hän nousi voittoon takaa-ajo asemasta.

Jaanan kommentit ja tarkempi selostus Judoliiton uutisesta.

Finaaliottelun voit katsoa täältä.

Alle 20-vuotiaiden maajoukkue otteli samaan aikaan Eurooppa Cupissa Liettuan Kaunasissa. Lahden Judoseuran Katri Kakko otti jälleen yhden Eurooppa Cup mitalin kokoelmiinsa voittaen kolme alkuotteluaan ja häviten ainostaan finaalin Venäjän Zarina Babinynille. Alkuotteluissa kaatuivat Valko-Venäjän Budzko, Tanskan Lunding ja Venäjän Pashina. Kakon voiton lisäksi Helsingin Faye Njie voitti turnauksessa sarjan -66 kg.

Judoliin uutinen aiheesta löytyy täältä.