Lehikoiselle ja Kakolle naisten Suomen mestaruudet!

13.4.2014

Judon SM kilpailut oteltiin Vantaalla 12-13.4.2014. Lahden Judoseuran ottelijoista Katri Kakko uusi mestaruutensa naisten alle 52 kg:n sarjassa. Mestaruus heltisi Kakolle kahdella otteluvoitolla. Satu Lehikoinen puolestaan otti mestaruuden naisten osallistujamäärältään suurimmassa alle 63 kg sarjassa. Lehikoinen pääsi ensimmäisen kierroksen vapaalla ja otti sen jälkeen vakuuttavat voitot kolmessa seuraavassa ottelussaan. Mestaruus oli Lehikoiselle kolmas perättäinen naisten sarjoissa.

Miesten puolella kevään abiturientti Otto SImola haki tiukasti ensimmäistä SM mitaliaan aikuisten sarjoissa. Simola voitti ensimmäisen ottelun, mutta koki tappion toisessa ottelussaan. Simola eteni kuitenkin keräilyissä kahdella voitollaan pronssiotteluun, jossa hän kuitenkin joutui vielä tunnustamaan takavuosien mestarin Loviisan Petja Lindströmin paremmakseen. Sijoitus kuitenkin 5. mikä on SImolan tähän asti paras miesten SM-sijoitus.

Sovelletussa judossa Lahden Judoseuralla oli tänä vuonna peräti viisi edustajaa mukana, jotka saalistivat yhteensä neljä mitalia. Petri Kuusisto, Antti Ollikka ja Jonne Salento ottelivat hopealle sarjoissaan, Roman Isupov saavutti pronssia. Ilona Lindroos kävi hakemassa ensimmäisistä SM-kilpailuistaan arvokasta kokemusta.