Kiitokset ja Kuvia Pajulahden Judoleiristä

Paula Toroi ja Jaana Sundberg
Tukijoukot leirillä mukana
Happea randoreiden välissä
Seppo veti leirin avaustreenit tiistaina
Pajudon porukka otti promokuvia urheilijoistaan tiistain päätteeksi
Tiistain mattotreenin veti BJJ-spesialisti Santeri Lilius. Ryhmäkuva tiistain treenin jälkeen.
Keskiviikkona Ylisen Johanna veti punttikoulun
Lahden Judoseuraa edustavilla Katri Kakolla ja Satu Lehikoisella oli leirillä kai mukavaa?
Mannen johdolla opeteltiin uhrautumisheittoja

Lahden Judoseura oli Liikuntakeskus Pajulahden kanssa järjestämässä Pajulahden Judoleiriä 28.-31.7.2014.

Pajulahden Judoleirin aikana tatamilla kävi lähes 100 judokaa eri harjoituksissa. Enimmillään tatamia paukutti yhtäaikaisesti 77 judokaa, joista lähes kaikki olivat aktiivisia kilpajudokoita.

Pajulahden Nikula-halli sopi erinomaisesti leirin harjoituspaikaksi, ja majoitukset, ruokailut ja muut Pajulahden tarjoamat palvelut antoivat miellyttävän ympäristön leiriläisille myös kolmenkymmenen asteen helteessä.

Lahden alueen valmentajat Seppo Aaltonen, Henry Lipponen, Santeri Lilius (BJJ), Mika Mukkula, Johanna Ylinen, Manne Isoranta, Satu Lehikoinen, Samu Laitinen ja Mikko Tuominen jakoivat leiriläisille osaamistaan monipuolisissa harjoituksissa jotka noudattivat leirille ennakkoon Sanna Laitisen rakentamaa sisältösuunnitelmaa.

Lahden Judoseura kiittää Liikuntakeskus Pajulahtea, Urheilijoita, Valmentajia, judokoiden Kotijoukkoja ja seuran omia vapaaehtoisia leirin onnistumisesta!

Parhaiten leiristä tietenkin kertoo leiriläisten kokemukset, ja tässä yhden leirille osallistuneen tunnelmat leirin jälkeen:

Eloleirissä parasta oli yksinkertaisesti treenit (ja jos multa kysytään niin myös ruoka, mutta ehkä se ei oo niin olennainen asia :)) ja... no leiri ylipäänsä melkein kaikin tavoin oli parasta.

Monta tuntia päivässä treenaaminen alkoi olla pikku hiljaa melko rankkaa, muistan kyllä kuinka keskiviikko illan viimeisissä treeneissäkään ei olisi millään jaksanut, vaikkei ne mattotreenit rankat olleetkaan. Siltikin, rakkaudesta lajiin, vaikka treenaaminen alkoikin jossain vaiheessa vaatia vähän enemmänkin kuin mitä olisi jaksanut, siitä nautti silti.

Neljä päivää oli hyvä pituus tälle leirille, etenkin jos yöpyi pajulahdessa. Varmaan osa ainakin tietää, että oli hieman vaikeaa nukkua yöllä kunnolla kun oli niin kuuma.

Treenien välissä ehti enimmikseen syödä, levätä hetken ihan rauhassa ja valmistautua seuraaviin treeneihin, judoleirillähän sitä ollaan niin totta kai treenataan paljon! Ei ainakaan ollut tekemisen puutetta.

Joskus huomaa muilla leireille, että jos sama ihminen vetää joka treenit, ne ovat yleensä aika samanlaisia ja noudattavat samaa kaavaa kokoajan ja se alkaa yleensä hieman tympimään. Eloleirillä oli paljon eri vetäjiä joten treenitkin olivat erilaisia, pidin siitä, koska vaihtelu virkistää kummasti.

Tulen kyllä ensivuonna mielelläni uudestaan.