Neljä kultaa ja hopea sovelletun Hontai-shiaista

2.11.2014

Kultamitalistit Ilona, Roman, Petri ja Antti sekä hopeamitalisti Tommi.

Lahden Judoseura kahmi kunnolla mitaleita sovelletun judon Hontai-shiaista lauantaina. Kisoihin osallistui seuran kuusi sovelletun judokaa ja tuloksena oli neljä kultaa ja yksi hopea.

Kultaa ottelivat Petri Kuusisto, Antti Ollikka, Roman Isupov ja Ilona Lindroos. Hopealle taisteli Tommi Mäki. Judouransa alussa oleva Tuomas Blomster jäi mitalien ulkopuolelle, mutta otteli silti hyvin.

Petri ja Ilona kävivät tiukkoja otteluita, mutta kumpikin selvisi kiperistä tilanteista voittajana, joten judollisesti molempien ottelut sujuivat mainiosti.

Antti hallitsi hyvällä tekniikallaan tilanteita ja vetäisi muutaman komean ipponin. Ensimmäisen kerran kisatatamille astunut Tommi aloitti räväkästi ja vei vastustajansa ipponin arvoisesti tatamin pintaan, kun aloituksesta oli kulunut vain 20 sekuntia.

Romanin osotogari puri nyt tuntuvasti aikaisempia kisoja paremmin, eikä lopputulos yllättänyt.

Kisojen ohella Tikkurilassa leireiltiin ja sovelletun judokat saivat runsaasti uutta judollista kokemusta. Kotisalin tatamilla on mielenkiintoista nähdä, mitä leirin aikana on muistiin tarttunut.