Vahvasti kiusaamista vastaan

8.5.2015

Aada ja Ilkka ottivat tiukkaa heittorandoria.
Aadalta näyttävä tomoe nage.
Markus ja Miska savat matsin aikaiseksi ilman judogiakin.
Miskan heitto koulukuteet päällään.
Jokivarren koulun Anette Jeremejewin heitto. Ukena Aada.
Radi Demnati Salinkallion yläasteelta sai Ilkka Vuorion näyttävästi ilmaan. Ei ihme, sillä pohjaa on Orimattilan Judoseurasta.
Liisa Gavrilovan heittosuorituksessa on myös Orimattilan Judoseurasta hankittua tehoa.
Markuksella ja Ilkalla tiukka taistelu.
Aada oli mestari houkuttelemaan muita heittokokeiluun. Vuorossa Lahden yhteiskoulun opettaja Ritva Salomaa.

Lahden Judoseura osallistui perjantaina messukeskuksessa pidettyyn Vahvat ei kiusaa -tapahtumaan ja oli esillä vahvasati ja näkyvästi.

Tuhannet päijäthämäläiset koululaiset ja opiskelijat saivat nähdä näyttävää tatamityöskentelyä ja osallistua itsekin kokeilemaan, kun seuran paikalla olleet judokat tarjoutuivat heiteltäviksi.

Varmaan monille kiusaajille ja kiusatuille tuli selväksi, että judo on kaveria ja hänen terveyttään kunnioittava kamppailulaji, joka vetää puoleensa yhä enemmän liikunnasta, kilpailemisesta ja kuntoilusta kiinnostuneita nuoria ja vähän iäkkäämpääkin väkeä.

Seuran judokoista tatamilla ja judogiin pukeutuneina olivat Aada Salo, Jenni Marjanen, Nanna Heinonen, Annika Tanttu, Ilkka Vuorio ja Zico Aziz. Joukkoa johti puheenjohtaja Sanna Pyykönen. Paikalle ilmestyneet Pyykön veljekset Markus ja Miska eivät malttaneet pysyä tatamin  ulkopuolella, vaan väänsivät randoria "siviilivaatteissaan". Markus intoutui vielä niin paljon, että lainasi Sannan  pukua ja veti ranttua hiki otsalla.