Katri tuli töihin oman lajinsa pariin

11.6.2015

Katri Kakko on seuran tuore projektityöntekijä, mutta yhä tiukka ja mitalinnälkäinen kilpailija.

Yksi Lahden Judoseuran kovista kilpakoneista, Katri Kakko on tällä viikolla aloittanut oman seuran ja Päijät-Hämeen urheiluakatemian palkkaamana seuratyöntekijänä. Joka toinen viikko Katri on seuran palveluksessa ja joka toinen viikko akatemian töissä. Katrin lisäksi seuran töissä on jo aikaisemmin esitelty Otto Simola.

Katri oli viime joulukuusta kesäkuun alkuun asti taekwondoseuran työntekijä, mutta nyt oman lajinsa parissa. Koska Katrilla on judon saralla useita kilpailumatkoja, on hän seuratyöntekijänä projektityöntekijän nimikkeellä.

– Projektityöntekijänä en ole liian sidottu kotisalin ja akatemian ympyröihin, vaan voin tehdä töitä myös kotona ja kisareissuilla, Katri selvittää.

Akatemian töissä Katrin tehtäviin kuuluu paljon paperitöitä kuten kokousmateriaalien hoitamista sekä nettisivujen päivitystä. Kamppailuareenan kotitatamilla työ on taas enemmän judollista, kuten harjoitusten vetämistä ja mm. jatkokurssin ohjaamista. Samanlaisia hommia tatamilla hoitaa myös Otto, joten seurassa on etenkin nuorille tarjolla rautaisten kilpajudokoiden oppeja. Molemmat nähdään myös 16.–19. heinäkuuta pidettävällä Pajulahden judoleirillä.

Katrin projektityön luonteesta kertoo hyvin se, että viikonlopuksi hän matkaa Slovenian Celjeen Euroopan cupin kisaan. Toivotetaan Katrille hyvää kisamenestystä.