Kolme kultaa sovelletun leirikisoista

7.10.2015

Lahden Judoseuran mitalistit sovelletun leirikisoista Savitaipaleelta. Edessä vasemmalta Petri Kuusisto (kultaa), Tuomas Blomster (hopeaa), Antti Ollikka (kultaa) ja Ilona Lindroos (hopeaa). Takana vasemmalta Jaakko Mäenpää (pronssia) ja Tommi Joki (kultaa).

Lahden Judoseuran sovelletun judon kilpailijat menestyivät loistavasti Savitaipaleella viime viikonvaihteessa pidetyssä leirikisassa. Tuloksena oli kolme kultaa, kaksi hopeaa ja yksi pronssi.

Kultamitaleille ottelivat Antti Ollikka, Tommi Joki ja Petri Kuusisto. Petri ja Tommi veivät kaikki ottelunsa puhtaasti 10-0, mutta Antti joutui isäntäseura Kamizan Teemu Partasen kanssa tyytymän täysiaikaiseen otteluun ja voittoon yokolla. Raision Matti Heino kukistui sen sijaan iponilla 5 sekunnissa.

Tuomas Blomster ja Ilona Lindroos saavuttivat hopeaa ja ensimmäisen kerran kilpatatamille astunut Jaakko Mäenpää nappasi pronssin yhdellä otteluvoitolla.

Kisan lisäksi viikonloppu sujui tekniikan harjoittelussa ja uuden oppimisessa. Lauantaina tutustuttiin läheusessä jäähallissa gurlingin saloihin.

Leirillä saatiin Lahden Judoseuralle kirjattua myös yksi vyösuoritus, kun Maria Hölttä sai keltaisen vyön. Hän tulee toimimaan myös yhtenä ohjaajana sovelletun judon ryhmässä, ja tuo hyvän lisän aikaisempaan miesvaltaiseen ohjaajajoukkoon.

Seuran entinen aktiivi Kimmo Töttölä arveli, että Maria olisi ensimmäinen sovelletun leirillä graduoitu ohjaaja.Pitänee paikkansa.