Kilpailu-ja leiriraportti, Samurai Cup 4, 10-12.10 Oulu

13.10.2015

Lahden porukka

Matka ouluun oli pitkä, mutta se oli todellakin sen arvoista. Kisat olivat järjestetty melko hyvin muutamia poikkeuksia lukuunottamatta: kun perjantai-iltana saavuimme Ouluun, ilmoittautumisessa pyöriteltiin päätä, kun kysyimme missä majoituspaikka oli. Sen sijainti piti itse selvittää. Kaiken lisäksi se aukesi vasta tuntia myöhemmin kun mitä ensimmäisen kerran yritimme mennä sinne. Kaikki majoittuivat samassa koulun salissa, jossa oli melko kylmä nukkua. Onneksi majapaikka oli kuitenkin lähellä kisapaikkaa. Ensimmäisenä iltana ennen nukkumaanmenoa kävimme pienellä omatoimisella lenkillä Lahden kisaporukan kanssa "tutustumassa Ouluun", eli kierrettiin kolme korttelia ja tultiin takaisin...

Kisa-aamuna kaikki menivät puoli yhdeksän aikaan punnitukseen, ja jokainen pääsi omaan sarjaansa. Ottelut alkoivat ajallaan ja kulkivat sujuvasti ilman sen suurempia häiriötä. Zicon ottelut olivat ensimmäisenä ja hän voitti pronssia.U-18 ikäluokan ottelut alkoivat joskus yhden aikaan, mutta joillekkin tuli reilusti yli tunti taukoa otteluiden välille, kun nuoremmille jaettiin mitalit siinä välissä. Jokainen lahtelainen judoka toi mitalin kotiin, Timo kullan, Markus hopean, Miska,Zico ja Aada pronssin. Myös Hollolan Holjutain Noora Nykänen voitti kultaa. Kisojen jälkeen menimme heti syömään ja hetken levon jälkeen Mannen vetämiin treeneihin. Illan treenit olisi voineet ola hieman enemmän venyttelyä ja palauttelua, eikä judoa, sillä pitkän kisapäivän jälkeen ei jaksaisi enää keskittyä treenaamiseen. Seuraavan päivän treenit olivat hyviä. Aamulla mattoa ja päivällä heittoja ja paljon randoreita, eikä kukaan sen suuremmin loukkaantunut koko leirin aikana. Hyvän ruuan jälkeen oli hyvä istua autoon ja lähteä kotia kohti.

Kokonaisuutena kisaviikonlopusta jäi todella hyvä fiilis. Kisapäivä meni hyvin, yhteishenki Lahden joukkueella oli erinomainen ja kaikilla taisi olla aika hauskaa. Valmentajat ja kilpailijat hoitivat osuutensa moitteettomasti ja tästä on hyvä jatkaa seuraaviin kisoihin.

Teksti: Aada Salo, Kuva: Sanna Pyykönen