Kuusi mitalia Pajulahti Gamesista

24.1.2016

Mitalistit etualalla vasemmalta Ilona Lindroos, Petri Kuusisto, Roman Isupov, Antti Ollikka, Jaakko Mäenpää ja Toni Mäkinen. Takana vasemmalta Ari Peltonen, Maria Hölttä, Sonja Salakka, Tuomas Blomster ja Hannu Outakivi. Kameran takana oli Ilkka Valtasaari.

Lahden Judoseuran sovelletun judon kilpailijat saivat kuusi mitalia lauantaina 23.1. Pajulahdessa pidetystä judokisasta. Saaliina oli yksi kulta, kolme hopeata ja kaksi pronssia.

Seuran judokat ottelivat hyvin ja jokainen kilpailija pääsi otteluvoittojen makuun. Parantamisen varaa jäi kuitenkin sen verran, että tulevissa harjoituksissa kotisalilla riittää hiomista.

Antti Ollikka otti kultaa alle 81-kiloisten sarjassa. Antti oli tässä painoluokassa selvästi kevein reilulla 60 kilollaan. Taitoa oli kuitenkin sen verran, että kirkkaimman mitalin saavuttaminen ei tuottanut suurempia vaikeuksia. Sovelletun kisoissa painolla ei ole yksistään merkitystä, vaan sarjoihin laitetaan kilpailijoita, jotka saadaan mahdollisimman tasaväkisiksi painon, taitojen ja kilpailukokemuksen yhteismitalla.

Petri Kuusisto taisteli hopealle. Vanha kilpakumppani Mikkelin Tuomas Venäläinen vei tällä kertaa kultaa, mutta alkuasetelmissa kumpi tahansa voi ottaa mestaruuden virheettömällä ottelullaan. Muut hopeamitalistit olivat Ilona Lindroos ja Toni Mäkinen. Pronssia saivat Roman Isupov ja Jaakko Mäenpää.

Mitalistien lisäksi Lahden Judoseurasta oli Pajulahdessa urheilijoista Sonja Salakka ja Tuomas Blomster. Valmentajista paikalla olivat Ari Peltonen, Hannu Outakivi, Maria Hölttä ja Ilkka Valtasaari.

Sovelletulla judolla on edessään tapahtumarikas kevät. Ohjelmistoon mahtuvat SM-kisojen valmistautumisleirin ja varsinaisten SM-kisojen lisäksi kaksi ulkomaan matkaa. Huhtikuussa on Hollannissa kisatapahtuma ja Pajulahdessa ollut kuuden hengen sveitsiläisryhmä toivotti suomalaiset tervetulleeksi 30.4.-1.5. pidettävään kisaan.

Hollantiin kaavaillaan Suomesta isohkoa joukkoa, mutta Sveitsiin olisi lähdössä vain pieni ryhmä kolmos-, nelos- ja viitostason judokoita. Sovelletussa ykkös- ja kakkostasot ovat taitavimpien judokoiden tasoja.

Sveitsiin ollaan Lahden Judoseurasta laittamassa yhdeksi valmentajaksi Ari Peltosta.