28 uutta vyöarvoa

21.5.2016

Komea joukko uusia vyöarvonsa korottaneita ukeineen ja graduoitsijoineen. Vyökoerupeama tuppaa joskus väsyttämään, mutta nyt selvittiin vain yhdellä uupuneella.
Seoinage lähtee näyttävästi.
Ouchigarissa on hyvää painetta.
Zicon pehmeässä laskeutumisessa takaperin kuperkeikasta on tyyliä.
Pienimpien ukemit tarkastelussa.

Lahden Judoseuran lauantaiset graduoinnit tuottivat 28 uutta vyöarvoa seruran hienoon judokajoukkoon. Yksi ruskean vyön koe jäi suorittamatta, kun Jeremiaksen uke, Pyykön Markus oli "paennut" PM-kisatatamille Norjaan. Lisäksi yksi aikuisten oranssin vyö koe jäi vamman takia tuonnemmaksi. Näin kevään vyökokelaita kertyy kaikkiaan 30.

Vyöarvojaan olivat korottamassa aikuisten ja juniorien peruskurssilaiset sekä muutama juniori keltaisesta oranssiin ja yksi vihreästä siniseen. Taso oli erittäin hyvä, eikä kenelläkään ollut kokeen läpäisystä huolen häivää lievistä jännitystiloista huolimatta. Taitoa ja tahtoa löytyi.

Alussa vaikutti siltä, että graduoitsijat olisivat jännittääneet kokelaita enemmän, mutta sekin seikka saatiin säädettyä kohdalleen.

Jokaisesta ryhmästä näkyi, että asioita on tehty oikein ja intoa näyttää parhaintaan oli ilmassa.

Aikuisten peruskurssilaiset saivat tehtäväkseen jopa tekniikoita, joita tullaan kyselemään yleensä vasta sinisen vyö kokeessa. Näin saatiin luotua roimasti itsevarmuutta suunnata kukin judotaitoineen kohti seuraava vyöarvoa. Ja graduoitsijan kannaltahan tilanne on vain hyvä, kun ei tarvitse puuttua usein tekniikoiden korjaamisiin.

Onnea kaikille uuden vyöarvonsa suorittaneille (ketään ei hylätty). Vielä on vähän kevätkautta jäljellä ja kesällä tatamille pääsee parina päivänä viikossa. Lisäksi kannattaa vierailla jollakin tai useammalla kesäleirillä tunnustelemassa täysin vierasta otetta judogista.