Vyökoe 20.5.2018 Kamppailuareenalla

22.4.2018

Lahden Judoseuran kevätkauden vyökoe järjestetään Kamppailuareenalla sunnuntaina 20.5.2018. Kellonaika tarkentuu pian. Toukokuun vyökokeeseen voivat osallistua seuran jäsenet, jotka tulevat suorittamaan keltaista, oranssia, vihreää, sinistä tai ruskeaa vyötä.

Oranssista ylöspäin vyökoemaksu on 28 euroa ja se maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Vyökoemaksu ei sisällä uutta vyötä, vaan se tulee hankkia itse.

Ilmoittautuminen oranssin, vihreän, sinisen ja ruskean vyön kokeeseen tapahtuu täällä:

Kirjoita ilmoittautumisen Lisätiedot-kohtaan tieto siitä, mitä vyötä olet tulossa suorittamaan.
Vyökokeeseen ilmoittaudutaan sen jälkeen, kun vyökokeeseen menosta on keskusteltu oman ohjaajan kanssa. ilmoittautuminen vyökokeeseen sulkeutuu 10.5.2018 klo 12:00

Vyökokeeseen hyväksytyt julkaistaan seuran nettisivuilla ja Facebookissa sunnuntaihin 13.5.2018 mennessä.

Myös Lasten ja Aikuisten peruskurssit suorittavat keltaisen vyön, mutta ilmoittautumista ei tarvita. Vyökoemaksu ja vyö kuuluu peruskurssin hintaan.

Vyökoetilaisuuden alkuaika ilmoitetaan myöhemmin. Kamppailuareenan ovet avataan puoli tuntia ennen vyökoetilaisuuden alkua. Tule ajoissa paikalle. Vyökokeeseen tullaan puhdas valkoinen judopuku päällä. Judopassi on oltava mukana. (ei peruskurssilaisilla)

Voimassaolevat graduointisäännöt löytyvät täältä: https://www.judoliitto.fi/site/assets/files/7049/graduointisaannot_05072017_master.pdf ja tämän uutisen yhteydessä kuvana tiivistelmätaulukko ja tekstin lopussa tietoa vähimmäisvaatimuksista.

Jos kysyttävää, kysy lisää omalta ohjaajaltasi tai Sannalta sanna.pyykonen@gmail.com, puh. 0407054221.

Keltainen vyö: Yksi käsi-, lonkka- ja jalkaheitto, kolme sidontaa kesa-gatame-luokasta (sidonnat löytyvät graduointisääntöjen sivulta 8, kohdasta Katame-waza, siellä lista osaekomi-waza)

Oranssi vyö: Kuusi heittoa (käsi-, jalka- ja lonkkaheittoja, vähintään yksi kustakin luokasta), kaikki sidonnat kesa-gatame-luokasta ja jokaisesta yksi poistulo. (sidonnat löytyvät graduointisääntöjen sivulta 8, kohdasta Katame-waza, siellä lista osaekomi-waza)

Vihreä vyö: Yksi leiri ja Judon Perusteet -kurssi (näistä tulee löytyä passista merkintä), Heitot: De-ashi-barai, hiza-guruma, sasae- tsurikomi-ashi, o-soto-gari, o-uchigari, ko-uchi-gari, uki-goshi, o-goshi, koshi- guruma, ippon-, morote- ja eri-seoi- naget, Mattotekniikat: Kaikki sidonnat shiho-gatame ja kesa-gatame -luokista sekä niistä poistulot Shime- ja kansetsu-wazan perusteet, hadaka-jime ja ude- hishiki-juji-gatame.

Sininen vyö: Yksi leiri ja Oppimisen ja opettamisen perusteet judossa -kurssi (näistä tulee löytyä merkintä passista), viisi renraku- ja viisi kaeshi-wazaa, Heitot: Okuri-ashi-barai, uchi-mata, tsurikomi- goshi, tsuri-goshi, harai-goshi, tai-otoshi ja yksi tekniikka sutemiwazoista, Mattotekniikat: Osaekomi-waza Neljä tekniikkaa shime- ja kansetsu- waza -ryhmistä Mattotekniikat randorimaisesti sekä Nage-no-katasta te-waza.